Инклузија у пракси

Категорија: Усавршавање Објављено уторак, 15 март 2016 Аутор Јасна Вуковић

Трибина „ИНКЛУЗИЈА У ПРАКСИ“

     У Тополи је у среду, 9.марта 2016.године у просторијама Културног центра Тополе одржана трибина“Инклузија у пракси“. Догађај је организовало Друштво учитеља Тополе у оквиру пројекта „Инклузија у пракси“ који реализује Савез учитеља Србије, а финансира Фондација за отворено друштво Србије.

     Циљеви трибине су били размена искустава, примера добре инклузивне праксе и идеја свих актера локалне средине (наставници, вршњачке групе, родитељи, чланови интерресорне комисије и др.) која треба да допринесу остваривању квалитетног образовања за свако дете. Такође један од циљева је био идентификовање проблема карактеристичних у Општини Топола и предлога будућих акција у циљу унапређивања инклузивне праксе.

   Трибини је присуствовало 110 учесника(васпитача, учитеља, наставника и директора основних школа Општине Топола, наставника и директор средње школе, представник локалног медија, родитеља и седам учитеља из Општине Кнић, чланови удружења „Гружански учитељи“). Трибину је пратио локални медиј iFMРадио Топола-Опленац“.

     Присутнима се прво обратила председница Друштва учитеља Тополе Јелена Лазић, модератор трибине. Она је укратко подсетила све присутне на разлоге одржавања трибине и поздравила је све присутне учеснике, а посебно председника Општине Топола Драгана Живановић и руковoдиоца ШУ Крагујевац Горана Јоксимовић, кога је позвала да својим обраћањем отвори рад рибине.

   На трибини теме и излагачи су били:

  • Инклузивно образовање из праксе наставника, Јасна Вуковић
  • Инклузивно образовање из праксе интерресорне комисије, Милијана Глишић Радосављевић
  • Инклузивно образовање из искуства родитеља, Јасмина Стаменковић
  • Инклузивно образовање из искуства ученика, Јован Аксентијевић
  • Инклузивно образовање, искуство Удружења „Загрљај“, Славица Ђурић-Павловић

Модератор: Јелена Лазић

   У току дискусије, највише питања се односило на могућност коришћења персоналног асистента. Дискутовало се и о измени правилника ИО, постоје мишљења да је много ефикасније да дете похађа наставу по ИОП2 одмах, уколико се препозна потреба за тим начином образовања.

   Један од најважнијих закључака трибине је: Инклузија је ПРОЦЕС који зависи од СВИХ НАС и од које СВИ могу имати ДОБИТ.

 



Погодака: 129
                • ЛОКАЦИЈА НА КОЈОЈ СЕ НАЛАЗИМО


  • КОНТАКТ ПОДАЦИ ШКОЛЕ

     

    tel: 034/6-811-003
    fax:034/6-811-003

    Мије Тодоровића бр. 8
  • Топола
  • mail: os.karadjordje1@mts.rs